Home / Veelgestelde vragen

FAQ

Bekijk een overzicht van veel gestelde vragen.

Helaas hebben wij (nog) geen app. Klussersvinden.nl werkt alleen via de browser. Wij werken gelukkig wel uitermate goed op uw mobiele scherm. Indien er genoeg vraag is zullen wij echter onze app lancering versnellen!

Nee, klussersvinden.nl is een geheel onafhankelijk platform. Wij werken niet samen of voor andere klus- en soortgelijke platformen.

Wij krijgen dagelijks aanmeldingen van klussers uit België en omstreken.

Op ons platform worden er dagelijks nieuwe klusopdrachten geplaatst en melden nieuwe klussers uit Nederland en omstreken aan. Opdrachten ouder dan 90 dagen worden automatisch verwijderd in ons systeem. De klussen die u te zien krijgt zijn dus altijd actueel.

Uw account is voor niemand zichtbaar, alleen u. Uw profiel als klusser is echter wel zichtbaar voor opdrachtgevers en gasten. Als opdrachtgever zijn uw contactgegevens niet zichtbaar voor iedereen. Alleen voor klussers mits u hiervoor toestemming heeft gegeven.

We willen natuurlijk liever dat u blijft maar u kunt uw account verwijderen wanneer u maar wilt.

Nee, het is niet toegestaan uw account te delen met anderen. Deze is persoonlijk en wij vragen u hier geen misbruik van te maken. Meer informatie hierover vindt u binnen onze algemene gebruiksvoorwaarden.

Uw profiel kunt u alleen verwijderen van ons platform door uw account te verwijderen. Als u dit doet verwijdert u dus ook al uw recensies, berichten, offertes en facturen.

Als klusser is uw profiel zichtbaar voor opdrachtgevers en gebruikers. Uw contactgegevens niet, alleen als u een betaalde gebruiker bent krijgen opdrachtgevers direct uw contactgegevens te zien, zodat zij sneller contact op kunnen nemen. Zijn mijn contactgegevens te zien op mijn profiel? Uw contactgegevens zijn niet vanzelfsprekend te zien binnen uw profiel. Alleen betalende leden mogen gebruik maken van deze functie. U bent natuurlijk niet verplicht deze te laten zien binnen uw profiel.

Nee, een website vermelding staan wij niet toe. U kunt wel uw portfolio laten zien binnen uw profiel.

Alleen de zon gaat voor niets op. Wij willen ons platform graag draaiende houden. U kiest zelf op welke opdracht(en) uw wilt reageren. Om de contactgegevens in te zien van de opdrachtgever betaalt u een klein bedrag van €2,95 als u betaalt met uw online portemonnee. Indien u aan transactie doet via iDEAL, Klarna of Creditcardt betaalt u leadvergoeding van €4,95 ex.BTW

Let op: Wanneer uw online portemonnee wordt opgewaardeerd wisselt u het opgewaarde bedrag in voor tegoed binnen uw account. Dit tegoed kan niet terug worden gestort.

Reageren op een klus is simpel. Zodra u op de opdracht pagina bent kunt u een offerte sturen naar een klant, een privébericht, e-mail of telefonisch contact opnemen. Om contactgegevens van een opdrachtgever in te kunnen zien dient u de leadgegevens te kopen. Meer informatie over klus leads vindt u hier >>

Nee. Wij verkopen een kluslead. U moet zelf contact opnemen om de lead binnen te halen. Omdat er meerdere klussers actief zijn op de website komt het weleens voor dat een opdrachtgever zijn/haar keuze heeft laten vallen op een andere klusser.

De opdrachtgever heeft de mogelijkheid om de klus zelf te verwijderen zodra deze vergeven is. Daarnaast sturen wij automatische reminders om opdrachtgevers te verwittigen een geplaatste klus te verwijderen als deze reeds is toegewezen. We doen ons best opdrachten die vergeven zijn zsm van onze website te verwijderen, helaas lukt dit niet altijd.

Blijft de opdracht op de website staan dan zal het na enkele weken automatisch verwijderd worden.

Wij investeren tijd en geld om de opdrachten binnen te halen op de website en kunnen ons als platform niet permitteren om fictieve opdrachten op de website te plaatsen. U kunt als klussers zelf de mensen bellen en mailen, daaruit zal blijken dat het om echte leads gaat.

Op klussersvinden.nl zijn er meer dan 2.000 aangesloten vakspecialisten aanwezig door heel Nederland.

Alle aangesloten klussers beslissen echter zelf op welke opdracht(en) zij wel of niet willen reageren. Het is daarom belangrijk voor u als opdrachtgever uw opdracht zo duidelijk mogelijk te specificeren. Door bijvoorbeeld foto’s toe te voegen. Daarnaast kunt u zelf ook een klusser in de buurt contacteren via ons platform.

Op klussersvinden.nl maakt u samen met een klusser een onderlinge afspraak. Een klusser vooraf contant betalen vinden wij echter niet verstandig!

Onze oplossing? De klusfactuur. Een klusser stuurt u dan een veilige betaallink via ons platform. Klusser ziet dat er is betaald en kan aan het werk. De klusser wordt pas uitbetaald na uw goedkeuring. Zo blijft uw geld veilig!

Meer informatie over klusfacturen vindt u hier.

Let op: klus facturen zijn momenteel in beta en slechts een selecte groep uitgenodigden kunnen hier gebruik van maken.

Soms lukt het niet om zelf de juiste klusser te vinden, of ligt het online gebeuren u niet helemaal. Dan kunnen wij u bijstaan in het zoeken van een klusser. Voor meer informatie over ons klushulp kunt u hier kijken.

Ja, het plaatsen van een klus is geheel gratis. Nadat uw klus is geplaatst nemen klussers zelf contact met u op.

Wat jammer nou. Helaas is niet iedereen even betrouwbaar. Wij raden u aan een recensie achter te laten voor deze klusser. Zodat een toekomstige opdrachtgever hiervoor gewaarschuwd is. Intussen kunt u de klusser ook rapporteren zodat wij hiervan een notitie kunnen maken. Bij herhaaldelijke fouten kunnen wij de klusser verwijderen van ons platform.

Ja hoor, u kunt gemakkelijk zoeken naar een klusser bij u in de buurt en contact opnemen.